TV

Ett kanalutbud om ca ett 15-tal kanaler distribueras av Sappa och endast de analoga kanalerna ingår i avgiften, det går bra att koppla TV:n direkt till antennuttaget.

Kontakta Sappas kundservice vid problem.

Via Sappa kan alla möjliga tilläggskanaler beställas.

 

Bredband

Föreningen äger det fiberoptiska nätet i fastigheten, vilket innebär att vi har möjlighet att välja den leverantör som erbjuder den mest fördelaktiga bredbandstjänsten. Bredband 1000/1000 Mbit från Stockholms Stadsnät ingår i avgiften.

Den router (bredbandsdelare) som ursprungligen delades ut av tidigare leverantören Ownit tillhör föreningen och ska överlämnas till kommande ägare vid överlåtelse.

Vid problem med bredbandsuppkopplingen kontakta Stockholms Stadsnäts kundservice för teknisk support.

 

IP-telefoni

IP-telefoni levereras av Stockholms Stadsnät och den fasta telefonen kopplas till routern som föreningen tillhandahåller. Ditt befintliga nummer kan behållas och flyttas till Stockholms Stadsnät för en mindre engångskostnad. Fördelen med IP-telefoni är att samtalskostnaderna är mycket konkurrenskraftiga och att ingen månadskostnad debiteras, jämför med t ex Telia. Läs mer om Stockholms Stadsnäts erbjudande för IP-telefoni här.

Vänligen notera att IP-telefoni kräver el och därmed inte fungerar vid strömavbrott. De som har larm eller trygghetslarm kopplade till sitt hemtelefonnummer avråds därför från att välja IP-telefoni.

Vid problem med IP-telefoni kontakta Stockholms Stadsnäts kundservice för teknisk support.

Brf Storuven, c/o Molin       Brännkyrkagatan 77B       118 23 Stockholm

                  Org.nummer: 702002-7558